poniedziałek, 6 lipca 2020

Miłosław Bezalkoholowe IPA - bezalkoholowe cz. 10

Dziś upalny dzień za nami, więc czas na orzeźwienie. Czy bohater dziesiątego odcinka zapewni nam to? Wkrótce się okaże.

Butelka z ciemnego szkła i z wyrazistą biało-niebieską etykietą prezentuje się bardzo fajnie.



















Kapsel:



















Browar Fortuna powstał w Miłosławiu w 1889 roku. Informacja o tym znajduje się na etykiecie przedniej.





















Na tylnej etykiecie mamy zaś dużo ciekawych informacji.



















Piwo jasne bezalkoholowe górnej fermentacji. Pasteryzowane. Skład: woda, słód jęczmienny pilzneński, pszenica, słód żytni, chmiele (Citra, Amarillo, Chinook, Lubelski, Cascade), herbata Sencha Earl Grey, drożdże. Alkohol poniżej 0,5%. Barwa - 15 EBC, goryczka - 60 IBU, zalecana temperatura serwowania to 8-10°C.
Tyle mówią suche dane. Jak widać, skład jest bogaty, mnie cieszy obecność jednego z ulubionych rodzajów herbaty - sencha - tutaj w wersji earl grey. W charakterze powinno być to piwo podobne do tego proponowanego przez browar Revolta.
Piana jest bardzo obfita, dość długo się utrzymuje. Tradycyjnie jednak miałem problemy ze zrobieniem ostrego zdjęcia moim telefonem szklance z piwem.



















Kolor - słomkowy, choć w dość ciemnym odcieniu, zamglony. A smak? Herbata jest mocno wyczuwalna, zapach dość rześki, choć trudny do konkretnego podczepienia pod coś. Goryczka? Jest, ale dużo mniejsza niż w Revolta Earl Grey IPA Lemon Zero. Jestem dość sporym laikiem, więc liczba IBU niewiele mi mówi. W każdym razie ta delikatna herbacianość połączona z cytrusowością oraz tą goryczką tworzy doskonały efekt. Biorąc pierwszego łyka i piątego czy dziesiątego dalej czuć to samo. Żadnej sztuczności, żadnej chemii, bardzo dobry izotoniczny napój.
Z wad (ale tylko dla mnie) mógłbym wskazać jedynie produkcję w butelkach zwrotnych, czego nie lubię, gdyż rzadko takie piwa posiadam, a nie chce mi się latać z paragonami po sklepach. Wersja puszkowa 0,33 też jest dostępna, choć ja akurat widzę głównie tę butelkową.

Ocena ogólna: 9/10
Cena: 3,99 zł/Lidl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Spam i umieszczanie linków zabronione. Takie komentarze nie będą akceptowane.