sobota, 28 lutego 2015

Viva Iberia (wycieczka Itaki) - dzień 11.

Kolejnego dnia zaczęliśmy wizytę w Madrycie od Plaza de Toros de Las Ventas. Fanem corridy nie jestem i nie będę.


































Cafeteria Cesar Las Ventas.

















Pomnik doktora Fleminga.

















Co kraj, to obyczaj.













Ruszamy na spacer do centrum Madrid.

















Wieżowiec Torre Madrid. 36 kondygnacji.

















Pomnik Miguela Cervantesa i Sancho Pansy niełatwo jest ująć w całości. Plac Hiszpański to naprawdę świetne miejsce.































Przed pałacem królewskim.

















Przy Calle del Arenal.

















Pusty Plaza Mayor wygląda na zdjęciu komicznie, na szczęście zawsze da się wychwycić jakiś detal.

















Symbol Madrytu - niedźwiedź wspinający się na drzewko truskawkowe. Z uwagi na słońce sfotografowany od tyłu.

















Na Puerta del Sol program obowiązkowy się skończył, ja w sumie spędziłem sporo czasu w hipermarkecie muzycznym, ale przy okazji parę ulic w tę i we wtę się przeszedłem.

















































































Po krótkim pobycie w Madrycie pojechaliśmy do Eskurialu.
Widok na miejsce zwane "Fotelem Filipa II" - skałę, z której władca miał podziwiać budowę wspaniałego pałacu.













Żeby zrobić zdjęcie fasady w całości, musiałbym cofnąć się o kilometr albo dwa, dlatego uchwyciłem tylko szczegóły.

















Na dziedzińcu. W środku zdjęć robić nie wolno, więc musiałem nabyć przewodnik ilustrowany.




































































Naprawdę miłą popołudniową niespodzianką była wizyta w Segowii.

















Akwedukt stawiany bez użycia zaprawy.













Czasu nie było za dużo, ale zdążyłem przejść się tu i tam na chwilę.




















































W drodze do Burgos.

2 komentarze:

  1. Ja też nie popieram corridy. Zwyczaj podtrzymywany bezmyślnie, chociaż cała reszta związana z Hiszpanią może nas inspirować.

    OdpowiedzUsuń

Spam i umieszczanie linków zabronione. Takie komentarze nie będą akceptowane.