wtorek, 1 grudnia 2015

Moje ulubione filmy i seriale

Zestawienie przygotowałem na potrzeby topu organizowanego na forum Sebastos, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by podzielić się z nim także tutaj i podać wyniki w nieco szerszym formacie. Komentować poszczególnych pozycji nie będę, chyba że ktoś bardzo by chciał :) Niech dzieła X muzy mówią same za siebie.

Oto moje ulubione filmy - kolejność nieprzypadkowa.

1. Okna (2003) reż. Ferzan Özpetek



















W pierwszej wersji lista miała 58 tytułów, ale stwierdziłem, że to dziwne, no i dociągnąłem do 100. Okazało się, że wypisałem sobie więcej filmów, więc je tutaj wymienię - te z nieszczęśliwej dziesiątki - kolejność alfabetyczna:
101 Reykjavik
Filip z konopi
Kingsajz
Małe dzieci
Mgła (2007)
Przygoda
Ted
Third Person
Zaginiona dziewczyna

A oto top seriali:
1. Zmiennicy (1986) reż. Stanisław Bareja



















2. Alternatywy 4 (1983-1986) reż. Stanisław Bareja














3. Dr House (2004-2012)















































































26. Zagadki kryminalne panny Fisher (2012-)














Wszystkie filmy i seriale mają podłączone opisy z Filmweb, także wystarczy kliknąć w tytuł i można sobie poczytać, jeśli się nie zna danego tytułu.

Zapraszam do komentowania. 

5 komentarzy:

  1. Kilka tytułów jeszcze nie sprawdziłam, ale wszystko przede mną dzięki! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Idealnie, będzie co oglądać w jesienne wieczory :-D Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny wpis. Będę na pewno tu częściej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Miło widzieć mój subiektywnie ulubiony film - Piękny umysł, jeden z nielicznych, o których mogę powiedzieć, że jest trochę o mnie. Cieszy mnie też bardzo Jackie Brown, Tajne przez poufne i American Beauty. Na razie widziałem z tej listy ok. 1/3, nie wszystkie mi się podobały ;), kilka chcę zobaczyć jak najszybciej, ogólnie uważam, że ta lista to fajny drogowskaz, szczególnie jeśli chodzi o kino nieamerykańskie, nawet zakładając, że nastąpią na niej zmiany.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele osób uważa,, że najlepsza rola Russella to "Gladiator", ale ja się z nimi nie zgadzam. Lista nie jest jakoś specjalnie obiektywna, bo mam zdecydowane preferencje, jeśli chodzi o gatunki filmowe i np. wojennych próżno tu szukać.

      Usuń

Spam i umieszczanie linków zabronione. Takie komentarze nie będą akceptowane.