poniedziałek, 16 stycznia 2012

Podsumowanie muzyczne roku 2011

W sumie po dłuższym zastanawianiu się wyłoniłem płyty, które w jakiś sposób zwróciły moją uwagę w 2011 roku. Wypisałem tytuły, okazuje się, że jest ich 25, no i mamy TOP 25. Opisów dłuższych jakichś nie przewiduję.

25. Elbow - Build a Rocket Boys!

24. The Vaccines - What Did You Expect From The Vaccines?
Znakomity numer:

23. Kora - Ping pong
Duże pozytywne zaskoczenie.

22. Johan Agebjörn - Casablanca Nights
Miód dla uszu.















21. Foo Fighters - Wasting Light
Płyta nagrana w garażu


20. Coma - Coma
Do tej pory nie lubiłem Comy. Te pretensjonalne tytuły płyt i w ogóle...



19. Yes - Fly From Here
Jeszcze dają radę.

Along the edge of this airfield
The old prop-shaft airliners stand
Altimeters reading zero
Formless memories lingering

Nights are cold on this airfield
I sit alone and watch the radar
Locked on your wavelength
Caught in the field, falling slowly

And we can fly from here
And we can fly from here
And we can fly from here
Always understanding that we can fly



18. Red Hot Chili Peppers - I'm With You


17. Glasvegas - Euphoric Heartbreak
Rozrywa serca ;)


16. Snow Patrol - Fallen Empires


15. M83 - Hurry Up, We're Dreaming


14. Blackfield - Welcome to my DNA


13. Różni wykonawcy - Krzyżacy - rock-opera
Tutaj utwór "Czarne chmury" wykonuje Wojtek Cugowski, ale lepsza jest wersja na płycie, gdzie śpiewa to Kukiz, niestety, nie ma jej na YT.



12. Adele - 21


11.  Jane's Addiction - The Great Escape Artist

No i pierwsza dziesiątka.

10. Mirko Hirsch - Obsession
Italo-disco rulez!!!
 













9. Pendragon - Passion
Mógłby być numerem 1...


8. Birdy - Birdy
Będzie lepsza niż Adele? Wszystko możliwe


7. R.E.M. - Collapse Into Now
Szkoda, że to już koniec.


6. Lykke Li - Wounded Rhymes
Gorąca dziewczyna.



5. White Lies - Ritual
To, co w muzyce lubię najbardziej.
 




4. Florence + The Machine - Ceremonials
Niewiele zabrakło do podium


3. Adele - Live at the Royal Hall
Prawdziwego artystę poznaje się na koncercie


2. Riverside - Memories In My Head
Minialbum, ale jaki.
Tutaj wersja koncertowa jednego z utworów:


1. Various Artists - AHK-toong BAY-bi Covered
Nie mogło być inaczej. W sumie to "tylko" płyta z kowerami, dodatek do czasopisma. Ale...



Zachęcam do komentowania. Z przerwami w poście nie umiem sobie znowu poradzić. Straszne.

2 komentarze:

  1. Jako publicznie rzekłem, z dużą przyjemnością zapoznam się z płytą, która zajęła u Ciebie pierwsze miejsce. Oczywiście słyszałem o niej wcześniej, sam zestaw wykonawców powala, ale na razie szumią mi jeszcze w uszach te, które analizowałem przed moim rankingiem :) Fajnie, że niektóre propozycje się zgadzają, a że pozycje już nie, to kwestia drugorzędna ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przy sporządzaniu spisu w ogóle zapomniałem o płycie Gotye, więc uznajmy, że zajęła 26. miejsce. Ja z Twoim numerem 1, prędzej czy później też się zapoznam, bo do tej pory nie słyszałem jeszcze ani jednego utworu.

    OdpowiedzUsuń

Spam i umieszczanie linków zabronione. Takie komentarze nie będą akceptowane.