środa, 24 listopada 2021

Open Space - bezalkoholowe cz. 141

Wielkim plusem tej całej mojej zabawy w degustowanie jest to, że można się nieźle zdziwić. Tak zdziwiłem się w zeszłym tygodniu, gdy to na mój stół trafiło to piwo.












Degustacja odbyła się w lokalu, więc warunki do robienia zdjęć dość trudne (zaaferowany zapomniałem wykonać zdjęcie napitku w szklance). Czemu się zdziwiłem? Bo piwo to powstało w Browarze De Facto, który to mieści się w Zgodzie niedaleko Aleksandrowa Kujawskiego, czyli tuż pod Toruniem. A ja do tej pory zupełnie się z tą marką nie zetknąłem. Może faktycznie pod latarnią najciemniej albo są inne powody.












Kosmiczna etykieta - mogłaby być opakowaniem na przykład dopalaczy ;) Niespecjalnie jakoś do mnie przemawia ten projekt. A zwłaszcza czcionka użyta w dolnej części - zupełnie niepasująca do reszty.












Z tyłu jest już dużo lepiej, wszystkie informacje przedstawione są bez zarzutu, nawet - tak jak czasy w Formule jeden - do trzeciego miejsca po przecinku. W 100 ml jest więc 25 kcal i 2,36 g cukrów. Przekręcamy butelkę.












Fajnie, że informacje powiedzmy marketingowe, są tu przedstawione dość zwięźle.

Piwo bezalkoholowe jasne, pasteryzowane. Zawartość alkoholu poniżej 0,5%. Składniki: woda, słód jęczmienny, płatki owsiane, chmiel, drożdże.

Amerykańskie chmiele nie są co prawda wymienione z nazwy, ale przecież i tak nie jestem piwowarem, żeby to coś bardzo konkretnego mi mówiło.



 









Kapselek czarno-biały niczym okładki płyt Republiki, podoba mi się. 

Jak już wspomniałem, w toku rozmów przy stole zdjęcie napoju niestety nie zostanie zaprezentowane (chyba że jeszcze będzie okazja nabyć to piwo). Przechodzę więc od razu do recenzji.

Piana dość spora, szybko znika, raczej bez lacingu. Piwo mętne. Kolor ciemnożółty (bardziej konkretnie ciężko było ustalić, oświetlenie w lokalu dość słabe). Kolor ciemnożółty, zapach lekko sosnowy, tak jak zresztą anonsowano na etykiecie. Goryczka dość spora, trochę dymny aromat. Ekstrakt średni, ogólnie typowa IPA, dobry balans cytrusowości i chmielowości.

Ocena ogólna: 9/10
Cena: 12 zł/BAZA Craft Beer & Ramen - Toruń

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Spam i umieszczanie linków zabronione. Takie komentarze nie będą akceptowane.